Zoals ik in het chitchat topic al aangaf vind ik de hele situatie met Wizards en Benders onduidelijk.
Ik was eerst van plan om af te wachten of er meer uitleg kwam, maar er zijn nu al benders actief in de rpg, dus ik neem aan dat dit alles is/wl het nu toch wel weten.
Even voor de duidelijkheid herhaald:
''Wizards zijn mensen die beschikken over verschillende soorten magie. Hier op Alivar begin je met één element als basis. Er valt te kiezen tussen water, aarde, lucht en vuur. In de shop kun je meerdere spreuken kopen.
-Wizards toveren met een staf. Zonder staf heb je geen magie. ''
''Benders zijn mensen die over een of verschillende elementen beschikken. Water, aarde, vuur en lucht zijn de elementen waar je uit kunt kiezen bij het spelen van dit wezen.
- Je begint met 1 element. Andere elementen zijn binnenkort beschikbaar in de shop.''
Hierdoor komt het op mij over alsof een bender gewoon een 'sterkere' of in ieder geval minder gecompliceerdere variant van wizard is.
De elementen zijn exact hetzelfde, ze zijn beiden menselijk en gebruiken magie. Het verschil is dan dat Wizards altijd een staf moeten gebruiken en Benders blijkbaar geen verdere omstandigheden nodig hebben voor magie gebruik. Oh en wizards kunnen spreuken bij kopen terwijl benders meerdere elementen kunnen bezitten.
Zoals ik het me voorstel is iemand die geen staf nodig heeft én meerdere elementen kan besturen vele malen sterker dan een wizard.
Nu kan het zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien of dat er nog informatie aankwam/miste, maar het lijkt mij fijn om wat meer uitleg te hebben over de verschillen tussen die twee en waarom het twee aparte wezens moeten zijn.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Emma ~